Plivajte! Manje ćete padati na suhom...

Ozljede pri padu predstavljaju veliki problem za stariju populaciju te su znanstvenici dugo vjerovali da tjelovježba može umanjiti rizik od padova te ublažiti eventualne posljedice. Međutim, nova istraživanja ukazuju da jedino plivanje kao oblik tjelovježbe zaista umanjuje rizik od padova.


Znanstvenici u Australiji, u istraživanju koje je obuhvatilo oko 1700 muškaraca iznad 70 godina usporedili su tipove tjelovježbi te su ustanovili da je skupina koja je prakticirala neplivačke treninge doživjela 2700 padova za vrijeme trajanja istraživanja, dok je skupina koja je plivala doživjela 33% manje padova.
Za razliku od „zemljanih“ sportova, plivanje zahtijeva koordinaciju gornjih i donjih ekstremiteta, ističe Dafna Merom, profesor tjelesnog odgoja na Sveučilištu Western Sydney u Australiji.
Znanstvenici su također otkrili da su plivači imali bolje držanje i ravnotežu od ispitanika koji nisu plivali.
Padovi predstavljaju veliki zdravstveni problem u starijoj dobi, jer mogu uzrokovati lom kostiju, traumu glave te druge ozbiljne ozljede, no čak i padovi s blažim posljedicama mogu biti kobni jer utječu na smanjenu mobilnost i dugo oporavljanje što dovodi do drugih problema. Prema podacima Centra za kontrolu bolesti i prevenciju, među populacijom iznad 65 godina jedna od tri osobe godišnje doživi neku vrstu pada.
Nova studija prva je usporedila različite tipove fizičke aktivnosti u smislu prevencije padova, tvrde znanstvenici. Daljnje studije još trebaju potvrditi ovo otkriće, kaže Dafna Merom.
Najučestaliji oblik tjelovježbe kod starije populacije je hodanje, ali istraživanje koje je objavljeno u „American Journal of Epidemiology“ je pokazalo da čak ni ono ne sprječava rizik od pada.
Merom tvrdi da bilo koji oblik tjelovježbe zahtijeva ravnotežu, no ovo istraživanje želi odgovoriti na pitanje koliko određena tjelovježba pomaže u poboljšanju ravnotežnih sposobnosti u smislu brze neuromišićne reakcije. Usprkos činjenici da je istraživanje uključilo samo muškarce, očigledno je da plivanje i ženama pomaže u smanjenju rizika od padova.
Iako je ovo istraživanje opservacijsko te rezultati pokazuju samo povezanost , ali ne i uzrok između plivanja i smanjenog rizika od padova, Merom namjerava nastaviti istraživanje kako bi utvrdio uzročno-posljedičnu vezu.
Vjeruje se da plivanje pomaže u prevenciji padova jer razvija mišiće trbuha, zdjelice i donjeg dijela leđa, neophodne za kontrolu ravnoteže koja je bitna u zaštiti od padova, tvrdi Dafna.
Razni oblici fizičke aktivnosti mogu koristiti ljudima na razne načine. Hodanje je najraširenije, ali ne pomaže u prevenciji padova koliko to čine kompleksnije aktivnosti koje povezuju mišićne skupine, preporuča Dafna Merom.

Izvor: http: www.livescience.com