Problemi sa spavanjem u starijoj dobi

Kada govorimo o mitovima o spavanju,najzastupljeniji se odnosi na tvrdnju da je seniorima potrebno manje sna od ostalih dobnih skupina. Baš suprotno uvriježenom mišljenju, seniorima je potrebno sna kao i svakoj prosječnoj odrasloj osobi.

Zapravo, odraslima je potrebno isto sna, od dvadesete godine pa sve do starosti, iako to varira od osobe do osobe. Ipak, mnogi u starijoj dobi spavaju manje nego što im je potrebno, iz raznih razloga, a jedan je upravo navedeni mit. Drugi razlozi mogu biti zdravstvene prirode, pa tako anksioznost, ali i određeni uzrokuju poremećaje spavanja. Doktor Jack Gardner, neurolog s Baylor Medical Center u Waxahachie u Texasu je posebno istakao apneju i sindrom nemirnih nogu, koji se s godinama pogoršavaju, te probleme povezane s učestalim mokrenjem kao učestale uzroke nesanice.
Velika je razlika među mladim i starijim spavačima u vremenu odlaska u krevet. Naime, s godinama ljudi razviju određene navike po pitanju vremena odlaska u krevet, tako da razviju svojevrsni unutarnji sat, pa se stekne navika ranog lijeganja i ustajanja. Međutim, neki seniori ostaju budni dokasna kao i u mlađim danima,što može dovesti do nesanice.
U krajnjoj liniji, potrebno je pronaći korijen uzroka nesanice, pogotovo ukoliko problemi sa spavanjem stvaraju dublje zdravstvene probleme. „Posjetite doktora ako ste konstantno nenaspavani i ako se ne budite odmorni i svježi“ ističe doktor Gardner. Zdravi san nije rezerviran za određenu životnu dob, on je potreban tijekom cijelog života.

Preneseno iz www.webmd.com (©2015, WebMD, LLC)