Godine nisu prepreka za tjelovježbu

Tjelovježba je bitan čimbenik za zdravo i aktivno starenje, a posebno za one starije od 65 jer je ta skupina najmanje tjelesno aktivna. Većina starijih osoba boluje od neke kronične bolesti i svi imaju manjak tjelesne kondicije. Starijim osobama preporučaju se aerobne vježbe, vježbe jačanja mišića te vježbe ravnoteže. Također, važno je uzeti u obzir intenzitet vježbi i koliko dugo trebaju vježbati.


Aerobne aktivnosti, poput brzog i sporog hodanja, biciklizma, plivanja, ojačava srce i prilagođava ga raznim naporima. Uz kontinuiranu aerobnu aktivnost ojačavaju sustav srca i krvožilni sustav. Preporuča se treniranje od 10-20 minuta dnevno umjerenog intenziteta aerobnih vježbi.
Također, osobe starije od 65 trebaju dvaput tjedno raditi vježbe učvršćivanja mišića nogu, ruku, prsa, leđa i ramena. Mogu vježbati s utezima, penjati se stepenicama i obavljati različite kućanske poslove kojima se učvršćuje ova grupa mišića.
Istraživanja su pokazala da redovita tjelovježba smanjuje rizik od padova i lomova. Evo nekoliko načina kako populacija zlatne dobi može raditi tjelovježbu.
1. Hodanje
Ukoliko do sada niste prakticirali ovakav oblik tjelovježbe za početak možete hodati 20 minuta dnevno sporijim tempom, a vremenom povećavati ritam i hodati do 60 minuta. Izbjegavajte kamenite i skliske površine.
2. Plivanje
Zimi možete plivati u bazenu, a ljeti uživati u moru. Plivanje je odličan način za ojačati mišiće, ali i održati formu i vitalnost.
3. Biciklizam
Za biciklizam se preporuča sobni bicikl jer je mogućnost ozljeda niža, no preporučljivo je uzeti bicikl i otići u prirodu te tako kvalitetno provesti vrijeme na svježem zraku uz tjelovježbu.
4. Teretana
Teretana je, radi izbora sprava koje se nude na korištenje, jako dobar način tjelovježbe. Preporučujemo za početak vježbanje uz fitness trenera koji će procijeniti vaše mogućnosti i pokazati vam kako sprave funkcioniraju.
5. Vrtlarstvo
Hobi, a ujedno i tjelovježba. Plodovi ove tjelovježbe su učvršćeni mišići i uživanje u biljkama koje ste zasadili.

 

Autor: www.seniori.hr