Kegelove vježbe

Kegelove vježbe su nazvane prema doktoru Arnoldu Kegelu, ginekologu koji ih je i osmislio. Vježbe pomažu ojačati mišiće dna zdjelice. Kada se osnaže mišići dna zdjelice bolje podržavaju maternicu, mjehur, tanko i zadnje crijevo (rektum).

Mnogo toga može oštetiti mišiće dna zdjelice, uključujući trudnoću, rođenje djeteta kao i starenje i debljina. Kegelove vježbe možete raditi tokom trudnoće ili nakon trudnoće kao prevencija urinarne inkontinecije. Također, ove vježbe oporavljaju tonus mišića nakon porođaja. Učinke ovih vježbi imat ćete također ako ispuštate nekoliko kapi urina za vrijeme kihanja, kašljanja i smijanja, kao i kod nemogućnosti zadržavanja urina (urinarne inkontinencije) i gubitka stolice (fekalne inkontinencije).

Izvođenje vježbi

- Kegelove vježbe uključuju voljno stezanje puboksigealnog mišića – mišića koji zaustavlja mlaz mokraće i njegovo zadržavanje dok se sporo broji do tri.
- Žena se treba zatim opustiti dok izbroji do pet, a zatim ponoviti stezanje.
- Postupno treba povećavati zadržavanje stisnutog mišića dok se izbroji do deset.
- Trebalo bi napraviti pet vježbi tri puta na dan i ostati na tome.

Rezultati će biti vidljivi za šest do osam tjedana. Vježbe treba izvoditi redovito da bi se dobio koristan učinak. Za lakše razlikovanje puboksigealnog mišića od ostalih treba pokušati zaustaviti mlaz mokraće dva do tri puta prilikom mokrenja, no nije poželjno često zadržavati mokraću jer to može voditi urinarnim infekcijama, ali se tako nauči o kojim je mišićima riječ. Kako taj mišić postaje jači, lakše ga je razlikovati od drugih mišića u blizini koji se također grče.

Kegelove vježbe nisu učinkovite ako se stišću mišići trbuha, bedara ili stražnjice istodobno kada se stišće područje rodnice jer to povećava pritisak unutar trbuha i pogoršava problem. Kako bi žena bila sigurna da ispravno vježba, treba staviti dva prsta u rodnicu, malo ih raširiti i stisnuti mišiće rodnice. Ako se osjeti kako se mišići oko prstiju stišću vježba je pravilno izvedena, jer su to jedini mišići koje treba stiskati. Za provjeru da se ne stišću mišići trbuha istodobno kada se stišću mišići rodnice, stavi se druga ruka na donji dio trbuha kao podsjetnik da trbuh treba biti mekan i opušten.

Premda Kegelove vježbe ne liječe svaku vrstu inkontinencije, uvijek ih treba isprobati prije lijekova ili operacije. Razvijanje snažnog puboksigealnog mišića povećava dotok krvi u zdjelicu, pa se i povećava otpornost na infekciju urinarnog trakta, a poboljšava se i spolni život. Smatra se da bi rodilje nekoliko dana nakon porođaja trebale izvoditi te vježbe jer ublažuju postporođajnu inkontinenciju i sprječavaju spuštanje maternice.

Trening mišića zdjeličnog dna možete izvoditi bilo kada i bilo gdje kao stalnu aktivnost za žene starije životne dobi u sprječavanju i ublažavanju nastanka inkontinencije.

 

D. V., fizioterapeut