Što je medicinska gimnastika?

Medicinska gimnastika je program terapijskih vježbi pod vodstvom viših fizioterapeuta. Osmišljen u svrhu prevencije, poboljšanja i liječenja svih stanja koja pogađaju lokomotorni sustav - odgovoran za strukturu i kretanje tijela. Vježbama mogu pristupiti svi vježbači bez obzira na predznanje, spol, razinu motoričkih i funkcionalnih sposobnosti.

Što razlikuje medicinsku gimnastiku od ostalih vježbi?

Osnovna razlika je što je naglasak na kvaliteti i kontroli izvođenja pokreta, a ne u količini ponavljanja bez svjesne kontrole tijela samo da se određena vježba odradi. Pri tom se pazi da se vježba u stabilnim položajima za tijelo, gdje je rizik od ozljede smanjen na minimum. Polaznici uče kako izolirati i aktivirati određenu skupinu mišića, odnosno dobiti na stabilnost jednog dijela tijela da bi se dobila mobilnost drugog i obratno. Naizgled nebitno, ali sve ovo nabrojano je ključno ukoliko naše tijelo nije pripremljeno za određenu aktivnost i količinu opterećenja, te pogotovo ako već postoji neka ozljeda ili stanje.

Koje su dobrobiti koje se postižu primjenom MEDICINSKE GIMNASTIKE?

Ljudsko tijelo stvoreno je za kretanje. Fizičkom aktivnošću, određenim mehanizmima, možemo utjecati na gotovo sve sustave u tijelu, kao što su: lokomotorni, kardiovaskularni, respiratorni, endokrini, probavni, imunološki i neurološki sustav.

Dobrobiti su zbilja mnogobrojne, a neke od njih nabrojali smo u nastavku:

- Vježbom se luči endorfin i serotonin, poznati i kao hormoni ''sreće'' što rezultira poboljšanju općeg raspoloženja

- Mentalna svjesnost pokreta pridonosi pravilnom držanju i prevenciji ozljeda

- Smanjuje ukočenost i bol u leđima

- Povećava snagu i opseg pokreta

- Poboljšava balans i koordinaciju, što ima značajnu ulogu pri sprečavanju pada

- Poboljšava cirkulaciju, pomaže pumpanju viška tekućine iz nogu nakupljene tokom sjedenja i stajanja

- Snižava razinu šećera u krvi, što rasterećuje rad gušterače

- Ubrzava metabolizam i regulira probavu

- Prevenira i smanjuje osteoporozu

- Smanjuje razinu stresa

- Vježbanje u grupi povećava kompetitivni duh, a tim i motivaciju

- Grupni programi su zabavni i ostvaruje se međusobna socijalizacija

- Povećava se doprema kisika u mozak, što rezultira boljem pamčenju

- Stimulira rad imunološkog sustava

 

Autor: GDCK Solin, Karmela Pivac

Podsjetimo, riječ je o projektu koji ima cilj povećanje kvalitete živote umirovljenika. Nositelj projekta je: Udruge „MI“- Split dok su partneri: Gradovi Split, Solin i Kaštela te udruge Sveti Jeronim, Gradsko društvo Crvenog križa Solin, Udruga maslinara Kaštela Mastrinka te udruga Vita plus- udruga za palijativnu skrb. Kroz projekt je planirano uključivanje 350 umirovljenika iz Splita, Solina, Kaštela i Podstrane. Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.918.089,61 kuna, bespovratna sredstva osigurana su iz Europskog socijalnog fonda (85 posto) i iz državnog proračuna (15 posto).

ESF