• Lakši pristup javnim uslugama na internetu za osobe s invaliditetom i starije

    Europski parlament u studenom je izglasao pravilo koje kaže da će internetske stranice i aplikacije tijela javne...

Nazovite nas

 Udruga "MI"-Split 021/329 130
 Centar Zlatno doba

021/398 722

 Pomoć u kući
  • "Francuski paradoks" i resveratrol

    "Francuski paradoks" se odnosi na pojavu da je kod Francuza manja smrtnost i obolijevanje od bolesti srca i krvnih...

Aktivno starenje

Mirovinska zaštita

Pomoć i njega

Pomoć u kući

Putovanje

Smještaj i skrb

Socijalna skrb

Zdrav život

Zdravstvena skrb

Zdravstvene usluge

Nudimo za vas...

Nudimo vam informacije prilagođene svačijim potrebama. Ovdje možete uvijek pronaći nešto za sebe.

  • Zdravstvo
  • Socijalna skrb
  • Pravo
  • Pomoć u kući
  • Kultura
  • Obrazovanje...

Niste sigurni što trebate napraviti?

Potrebna vam je informacija ili kontakt?

Nazovite nas!

Kralježnica je potporni stup našeg tijela kojeg čine 33 odnosno 34 kralješka. Omogućuje nam uspravni stav, a kralješci oblikuju zaštitni kanal kroz koji prolazi leđna moždina i korijeni živca za ruke i noge. Sastoji se od hrskavičnih kolutova (intervertebralnih diskusa) koji omogućuju pokretanje kralješka, a povezana je brojnim mišićima, živcima i ligamentima. 

Istraživanja su pokazala da svake godine otprilike jedna trećina osoba starijih od 65 godina padne, a ozljede kao što su npr. lom ruke, noge ili kuka ili akutne ozljede istegnuća tetive uzrokovane padom mogu imati značajni utjecaj na život starije osobe jer ograničavaju kretanje i time onemogućavaju samostalan život pojedinca.

Sjećate li se doba bez računala, bez društvenih mreža, bez pametnih telefona, bez svakodnevnih „digitalnih“ obaveza? Bilo je to lijepo vrijeme, no to je sada prošlost. Došli smo u digitalno doba kada centar života postaju upravo društvene mreže.

Od poštara ili na banku po obavijest o mirovinskim primanjima u 2014. potrebnu za poreznu prijavu
Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje priopćio je kako će svi umirovljenici kojima mirovinu poštari donose na kućne adrese ili ju primaju putem poslovnih banaka, na Obavijesti o mirovinskih primanjima za siječanj 2015. (u veljači 2015.) dobiti i potrebne podatke za podnošenje prijave poreza na dohodak, i to:

Mnogobrojna istraživanja su pokazala da su vježbe snage blagotvorne i za žene i muškarce svih dobi, uključujući i one koji nisu dobrog zdravstvenog stanja. Dapače, ljudi koji imaju zdravstvenih tegoba poput srčanih problema ili artritis najčešće najviše profitiraju od programa vježbanja koji uključuje rad s utezima nekoliko puta tjedno.

Procjena funkcionalne sposobnosti starijih ljudi Funkcionalna sposobnost starijeg čovjeka utvrđuje se njegovom sposobnošću za obavljanje svih svakodnevnih životnih aktivnosti neovisno o njegovoj kronološkoj dobi i zdravstvenom stanju. Obilježja utvrđivanja funkcionalne sposobnosti starijih ljudi odnose se na utvrđivanje obilježja fizičke pokretljivosti i psihičke samostalnosti po slijedećim kriterijima:

Analiza aktivnosti koja se razloži u korake jest suština radne terapije. Gleda se bilo koja aktivnost koju provodi pojedinac u svom svakodnevnom životu te nakon uočavanja problema slijedi razmatranje kako najbolje pomoći u svrhu što veće samostalnosti i kvalitete života pojedinca.

Moždani udar može dovesti do privremene ili trajne oduzetosti jedne strane tijela. Može naškoditi također i ravnoteži, vidu, govoru, zapamčivanju i dosijećanju kao i uzrokovati druge komplikacije vezane za mišični spazam i osjećaj boli u zahvaćenom dijelu tijela. 

1. Kruženje ramenima

Kruženje ramenima pomaže jačanju vratnih mišića i mišića gornjeg dijela leđa. Povećanje snage mišića oko lopatice olakšava podizanje tereta kao npr. kufera sa poda. Ova vježba poboljšava pokretljivost ramena i stabilizira lopatice za podizanje težeg tereta ciljajući na mišiće koji podržavaju lopaticu te omogućavaju kretnju ruku.

Tjelesna aktivnost nije samo rezervirana za mlađe ljude već je obaveza svih koji žele biti odgovorni prema vlastitom zdravlju. Naime, odavno je dokazano da određena razina dnevne tjelesne aktivnosti direktno utječe na jačanje i povećanje otpornosti kostiju, značajnom smanjenju rizika od prijeloma kostiju, smanjivanju bolova u zglobovima i mišićima, gubitak prekomjerne tjelesne težine te na niz drugih zdravstvenih prednosti.

1. Istezanje stražnjeg dijela nadlaktice

U sjedećem ili stojećem položaju stavite jednu ruku ispred sebe sa dlanom okrenutim prema gore. Prebacite ruku preko glave i savijte je, a drugom rukom je uhvatite za lakat i lagano potiskujte prema natrag. Ako želite još malo jače istezanje, naslonite se glavom na nadlakticu i lagano je gurajte glavom prema natrag. Ovaj položaj zadržite 10-15 sekundi pa promijenite stranu. Ponovite nekoliko puta.

Sigurnost življenja u vlastitom domu socijalna je potreba svakog čovjeka i jedno od temeljnih ljudskih prava koje treba koristiti sve dok to čovjek želi i dok mu to dopušta umna i fizička snaga. U zadarskom Domu sv. Frane 2008. godine pokrenut je projekt Halo pomoć.

Vježbe za trbušnu muskulaturu 

Vježba br. 1
Početni položaj, osoba leži na leđima sa nogama savinutim u kojenima i u kukovima, uz duboki udisaj obuhvatite rukama koljeno, privučete ga prsima, zategnete stopalo te idete bradom prema koljenu, uz duboki izdisaj vratite u početni položaj.

Radna terapija je zdravstvena disciplina koja odgovara na pitanje kako što bolje osposobiti za samostalan život one osobe koje su izgubile svoju samostalnost u svakodnevnici.
To je vrsta terapijskog procesa za djecu i odrasle kojima se neka stanja bolesti odražavaju na njihove mentalne ili fizičke spospobnosti pa im radni terapeut pomaže iznova naučiti kako se npr. obući, pisati ili kuhati bez tuđe pomoći te kako adekvatno raditi posao za koji je osoba plaćena.

Starenjem organizma dolazi do promjena u probavnom sustavu koje mogu narušiti uzimanje, probavu i metabolizam hrane (nedostatak zubi, smanjeno izlučivanje sline, slabljenja osjeta okusa čak do 70%, smanjena apsorpcija hrane u tankom crijevu), o čemu treba voditi računa prilikom pripreme obroka.